skip to Main Content

Ny Land Rover med op til 60 km. pr. liter!

2 populære modeller bliver elektriske
Vores to kompakte og bedst sælgende luksus SUV’er, Range Rover Evoque og Land Rover Discovery Sport, findes nu også som Plug-in hybrider. Begge modeller er bygget på vores topmoderne platform, Transverse Architecture, og tilbyder op til 60 kilometer elektrisk kørsel.

Og så kan batteriet lades fra 0-80% på kun 30 minutter på en offentlig DC-hurtiglader!

Drivkraften i de nye Plug-in hybrider, Evoque PHEV og Discovery Sport PHEV, kommer fra en 1,5 liters 3-cylindret ingenium benzinmotor og en elektrisk motor drevet af et 15 kWh lithium-ion-batteri. Dette muliggør en hurtig reaktion, lavt brændstofforbrug og en tophastighed på op til 135 km/t når du vælger at køre på ren el.

Du får de samme fremragende køreegenskaber og firhjulstræk som du er vant til – men en helt ny, sjovere og mere støjsvag bil.

Range Rover Evoque P300e
  • Maksimal(t) effekt/moment: 309 hk (227kW) / 540 Nm[1]
  • Kombineret WLTP-brændstoføkonomi: 58,8-71,4 km/l
  • Kombineret WLTP CO2-udledning: 32-38g/km
  • Rækkevidde kun med eldrift aktiveret: 60-66 kilometer
  • Hurtig opladning: 0-80 procent på kun 30 minutter***
Land Rover Discovery Sport P300e
  • Maksimal(t) effekt/moment: 309 hk (227kW) / 540 Nm[1]
  • Kombineret WLTP-brændstoføkonomi: 50,0 – 62,5 km/l
  • Kombineret WLTP CO2-udledning: 36 – 44g/km
  • Rækkevidde kun med eldrift aktiveret: 55 – 62 km
  • Hurtig opladning: 0-80 procent på kun 30 minutter***

   KONTAKT OS OG HØR MERE   

Levering sidst på året – Alt afhængigt af hvornår fabrikken starter op igen

Jacob Glad

Forhandler
Telefon: +45 20 73 54 95
Email: jg@glad.dk

René Pedersen

Salgskonsulent
Telefon: +45 50 60 57 16
Email: rp@glad.dk

Kørselstilstande, som føreren kan vælge

I begge modeller kan føreren vælge mellem tre kørselstilstande efter eget ønske, alt efter om vedkommende kører i byen eller på motorvejen:

  1. HYBRID-tilstand (standardindstillingen for kørsel) – kombinerer automatisk effekt fra elmotoren og benzinmotoren. Driftsstrategien tilpasser sig efter kørselsforholdene og den resterende batteritid. Når man indtaster en destination i navigationssystemet kan Predictive Energy Optimisation-funktionen (PEO) på intelligent vis integrere rute- og GPS-data for at maksimere effektiviteten og komforten for den valgte køretur.
  2. EV-tilstanden (elbil) – sætter bilen i stand til kun at køre på elmotoren, idet den anvender den lagrede energi i batteriet for lydsvag kørsel med nul udledning.
  3. SAVE-tilstand – prioriterer forbrændingsmotoren som primær effektkilde og opretholder batteriets opladningstilstand på det valgte niveau.

Opladning

De nye PHEV-modeller leveres med et opladningskabel til hjemmebrug (mode 2-opladningskabel), hvilket giver dig mulighed for at oplade deres bil helt i en stikdåse på 6 timer og 42 minutter, hvilket er perfekt for opladning over natten. Mode-3 opladningskablet giver kunderne mulighed for hurtigere opladning, idet bilen her tilsluttes en vægmonteret boks på 7 kW ved bopælen: dette muliggør opladning fra 0-80 procent på kun 1 time og 24 minutter. De hurtigste opladningstider opnås med det hastigt voksende netværk af offentlige ladestationer med jævnstrøm: ved 32 kW jævnstrøm varer opladning fra 0-80 procent kun 30 minutter.***

Klappen til ladeporten sidder på bagskærmen – på modsatte side af bilens brændstofklap.

Du kan forblive opkoblet til Evoque og Discovery Sport PHEV via Land Rovers intelligente InControl Remote smartphone-applikation. Uanset om kunden er hjemme eller på farten, giver appen vedkommende mulighed for at overvåge bilens ladestatus, klargøre bilen til den forestående køretur eller endog indstille en opladningstimer for at kunne drage fordel af lave energipriser i perioder med lav belastning af energinettet.

Du kan forindstille batteri- og kabinetemperaturen automatisk, inden køreturen starter: ved at bruge strømforsyningen til dette formål, når bilen er tilsluttet en oplader frem for at tære på batteriets energi, når man starter køreturen, maksimeres rækkevidden og komforten for personerne i bilen optimeres.

1,5-liters, trecylindret motor

En højteknologisk, 1,5-liters, trecylindret benzinmotor er i centrum i de nye PHEV-modeller: det nyeste medlem af den modulopbyggede, fleksible Ingenium-motorfamilie, som nu tæller tre-, fire- og sekscylindrede varianter.

Letvægtsmotoren i aluminium – 37 kg lettere end den firecylindrede motor – leverer en høj effekt og raffinement på et høj niveau med imponerende brændstoføkonomi.

Denne motor med lille slagvolumen opnår exceptionelt lave friktionsniveauer, hvilket bidrager til dens fremragende effektivitet. Udstødningsmanifolden er integreret i topstykket i aluminium, hvilket bidrager til hurtige opvarmningstider og minimerer afstanden fra afgangsrørene til turboladerens turbinehjul for optimeret respons.

Den trecylindrede konstruktion sikrer et bedre flow af udstødningsgasser, hvilket betyder, at turbinehjulet leverer turbotryk næsten øjeblikkeligt. En meget effektiv vandkølet ladeluftkøler sikrer, at tætheden af den luft, der trækkes ind i forbrændingskamrene, forbliver høj, hvilket yderligere forbedrer præstationerne og effektiviteten over hele motorens driftsområde.

De trecylindrede modeller er – ligesom de firecylindrede mild hybrid-modeller – også udstyret med en startgeneratorenhed, der er integreret i et remsystem (BISG). Denne enhed arbejder sammen med ERAD om at levere regenerativ opbremsning, oplade batteriet under påløb, ligesom den muliggør blødere, mere lydsvag og hurtigere stop-start-betjening end en konventionel startermotor.

Ny 8-trins automatisk gearkasse

En ny 8-trins automatisk gearkasse med bløde gearskift er udvalgt til at matche den trecylindrede motors kraft og drejningsmoment, og den arbejder ubesværet sammen med ERAD. Den nye 8-trins automatiske gearkasse er 5 kg lettere end 9-trins transmissionen, leverer optimeret raffinement og skiftefølelse og er en integreret del af hybridsystemet.

Vær blandt de første til at få besked om nye modeller, events, priser og meget mere.

* Range Rover Evoque – Forbrug er beregnet efter WLTP normen og angives både som low-test og high-test. Beregningen er baseret på
producentens WLTP estimater.

** Discovery Sport – Forbrug er beregnet efter WLTP normen og angives både som low-test og high-test. Beregningen er baseret på
producentens WLTP estimater.

***Ladetid mulig med lynoplader med 50 kW og 100 kW jævnstrøm (faktisk ladestyrke, som overføres til bilen, begrænses til 32 kW). Den faktiske opladningstid kan variere alt efter miljøbetingelserne og den tilgængelige opladningsinstallation.

Back To Top

Få friske nyheder og gode tilbud 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og hold dig opdateret med alt nyt fra GLAD Kalundborg