skip to Main Content
Dette Skriver Motorjournalisterne Om Den Ny Peugeot 5008

Dette skriver motorjournalisterne om den Ny Peugeot 5008

Peugeot 5008 – alt det gode fra 3008 i én stor pakke

Blog om Biler – Morten B. Bek

Journalisten slår fast: Hvis man kan lide 3008, men mangler plads og fleksibilitet, så er 5008 løsningen. Designet af bagenden viser, at den er udviklet til at håndtere ekstra bagage eller flere passagerer. Det betyder bl.a. et regulært bagagerum og fornem hovedhøjde til passagererne på tredje
sæderække.

”Der er overraskende god plads, og med sædet foran mig skubbet frem, kan jeg (184 cm) have mine ben i næsten afslappet position uden at have knæene siddende på højde med overkroppen. Nakkestøtten på det lille sæde dækker rigeligt, så det er der også styr på. Så når man først er kommet herom, og række to er skubbet godt frem, kan jeg sidde der. Og fordi 5008 er så kasseformet med store vinduer, vil jeg (og børn og teenagere og svigermor) ikke føle, at jeg er blevet lukket inde i et klædeskab.”

Konklusion:
”Den nye 5008 tager alt det bedste fra 3008, og der er meget af det gode, og så tilføjer den en rigtig stor portion variabilitet og fleksibilitet uden at det koster uforsvarligt meget ekstra. Den har samme gode og sikre køreegenskaber, samme opsigtsvækkende, flotte og funktionelle førerplads med fuld digital instrumentering og stor touch skærm, sikkerhedsudstyr som aut. nødbremse og skiltegenkendelse som standard.”

Familieløven

Prêt-à-Partir – Malene Raith

”Bilen har stadig det lille firkantede rat, men bag det gemmer der sig nu et 12,3” digitalt display, som kan indstilles individuelt og vise fart, brændstoføkonomi mm. under kørslen. Samlet set ser det ikke bare brandgodt ud, det er super funktionelt.”

Journalisten oplever både på motorvej og i bjergene, at 5008 føles let og har dynamiske køreegenskaber.

”Bevares, jeg kører den ikke som en racerbil, alligevel overrasker det mig, hvor stabilt og sikkert den nye 5008 ligger på vejen.”

Hun roser den samtidig for det vellykkede design og mener, at den fremstår så attraktiv og skarp, at den lokker købere til, som ikke har det halve pladsbehov.

Peugeot 5008 med plads til syv

Bilmagasinet – Mathias Brandt

Journalisten konkluderer, at den nye 5008 er markant anderledes end forgængeren. Selvom 5008 ikke er terrængående, har den en udmærket frihøjde og forskellige køreindstillinger, som gør terrænkørsel nemmere. At 5008 udelukkende fås med digital instrumentering er fint, for det fungerer upåklageligt. Den øgede akselafstand betyder ifølge Mathias Brandt, at bilen opfører sig endnu mere roligt på vejen og den lave vægt på forakslen gør, at bilen styrer rigtig godt i hårnålesvingene.

”Den kører fremragende – præcis som Peugeot 3008.”

SUV til storfamilien

Finans.dk – Christian Schacht

”Peugeot 5008 er en ny og radikal fortolkning af en syvpersoners familiebil. Resultatet er en stor og rummelig SUV, der kører godt og komfortabelt”.

På vejen oplever Christian Schacht 5008 som et motorvejslokomotiv med en undervogn, der effektivt udglatter små ujævnheder. Han roser kabinen for sit stilige design og en gavmild brug af kromdetaljer og bløde materialer. Anden
sæderække har generøs plads, og har man brug for at transportere et surfbræt, kan forsædet også fældes ned i gulvet, så det bliver plant.

”Bilkøberne skal nok komme til at elske den for sin eventyrudstråling,
det gode overblik fra det høje førersæde og følelsen af at være usårlig i trafikken”.

Peugeot 5008 – SUV eller MPV?

FDM-Motor – Torben Arent

Ifølge Torben Arent er SUV navnet moderigtigt, men da 5008 ikke er terrængående burde modellen ifølge ham hedde MPV i stedet, eftersom 5008 er særdeles velindrettet til syv personer. Benpladsen er pga. den forlægende akselafstand
ekstraordinær god på anden sæderække og mest overraskende er det, at man også kan klemme en voksen ind på tredje sæderække, idet loftshøjden bagerst også er rimelig til voksne.

”Peugeot 5008 er en særdeles vellykket forlængelse af 3008 med alle de gode egenskaber fra Årets Bil i Danmark 2017 og Car of the Year 2017 i behold. Vægten er blot øget med 50- 60 kg, så ude på vejen er der slet ingen mærkbar forskel.”

Back To Top

Få friske nyheder og gode tilbud 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og hold dig opdateret med alt nyt fra GLAD Kalundborg 

Få friske nyheder og gode tilbud 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og hold dig opdateret med alt nyt fra GLAD Kalundborg